Mėnuo: 2015 balandžio

Švaros akcija „Darom 2015“ „Kranto“ pagrindinėje mokykloje

Balandžio 22 dieną „Kranto“ pagrindinė mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvavo visuotinėje akcijoje DAROM. Akcijos koordinatorė – pavaduotoja ūkio reikalams R. Dapkuvienė. Pavasariškai nusiteikę akcijoje dalyvavo 5 – 10 kl. mokiniai kartu su mokytojais Z. Galminiene, A. Kavecku, A. Mažrimu, G. Vilku. Akcijos dalyviai tvarkė mokyklos teritoriją ir Zakso kalną. Mokiniai grėbė pernykščius lapus, rinko šiukšles bei medžių šakas. Daugiausia surinkta plastikinių butelių bei stiklo atliekų.

Smagu, kad mokiniai ir mokytojai, dalyvavę akcijoje, buvo puikios nuotaikos, nes dirbdami ne tik švarino gamtą, bet ir pajuto bendruomeniškumo jausmą. „Darom“ – tai nėra tik organizacijos ar akcijos pavadinimas, tai − iššūkis mums visiems daryti kažką gera ir gražaus.

VSPS G. Jonušienė

Septintokų klasės valandėlė netradicinėje aplinkoje

7a klasė – jau trečioji „Kranto“ mokyklos klasė, tęsianti  profesinį veiklinimą Telšių valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje. Mokiniai susipažino su įmonėje dirbančių žmonių profesijomis, sužinojo, kokius darbus jie dirba, su kokiomis šalimis bendradarbiauja ši įmonė. Mokiniai atidžiai išklausę darbuotojų pasakojimų, atsakė į anketos klausimus, o už teisingus atsakymus dovanų gavo rašiklius. Nusifotografavę prie paminklo, skirto pirmąjam Telšių veterinarijos gydytojui, septintokai patraukė mintimis dalintis su mokykloje likusiais bendramoksliais.

Karjeros koordinatorė S. Rekašienė

Pradinukų kelionė aplink Masčio ežerą

Paskutinį  balandžio penktadienį mūsų mokyklos pradinukai ir jų mokytojos į mokyklą rinkosi pasiruošę labai rimtam žygiui – apkeliauti aplink Masčio ežerą.  Nors mūsų mokykla stovi ežero pakrantėje, tačiau mažai kas net iš vyresniųjų vaikų draugų, tėvelių ar mokytojų yra apėję aplink Masčio ežerą.

Žinojom, kad tai ištvermės reikalaujantis žygis – juk ne juokas nueiti pėsčiomis daugiau negu dvylika kilometrų. Mums pasisekė, kad mūsų žygiui vadovauti sutiko V. Borisevičiaus gimnazijos  mokytoja Laima Uosytė. Jos vadovaujami iš karto nuo mokyklos pasukome ne gražiąja sutvarkyta pakrante, bet priešinga kryptimi. Keliauti teko ne itin patogiu taku, neretai teko išsukti iš kelio aplenkiant dar neišdžiūvusias pelkėtas vietas, ant tako pasitiesti šakų, kad nesušlaptume kojų. Bet visų ryžtas keliauti pirmyn, nepaisant kliūčių, buvo užkrečiantis. Tiesa, patys mažiausi pirmokėliai pakrante keliavo neilgai – nuėję keletą kilometrų, pasigrožėję gamta jie pasuko atgal. Na, o antrokai, trečiokai ir ketvirtokai žygiavo toliau, iš kitos ežero pusės žvelgdami į savo gimtąjį miestą. Mūsų vadovė mokytoja Laima ne tik kelią rodė, bet ir pasakojo apie pakrantės augaliją, apie vietoves, kurias praeidavome, mokė, kaip galima gamtoje pamatuoti medžių amžių. Priėję Mastupio upelį sutikome kliūtį – nugriautą senąjį tiltą, nes ten vyksta darbai. Teko daryti nemažą lankstą, kol radome kaip pereiti upelį. Apžiūrėję vietą, kur Mastupis įteka į ežerą, nutarėme, kad būtų įdomu ten sugrįžti kitais metais, kai bus baigti darbai ir pakrantė sutvarkyta . Pakeliui matėme ir daug bebrų ,,statybų“.  Buvo gaila, kad ne visada galėjome matyti ežerą, nes praėjimo pačia pakrante kai kur nėra.

Aišku, kad pavargome. Ypač antrokai, juk jie dar nedideli. Kai pasiekėme Buities muziejų, jų jau laukė autobusas, kuris juos parvežė į mokyklą.  O patys ištvermingiausi trečiokai ir ketvirtokai su savo mokytojomis ir vadove tęsė žygį iki galo. Grįžome linksmi, nugairinti pavasarinio vėjo ir saulės, pilni įspūdžių ir pasididžiavimo savimi, kad įveikėme užsibrėžtą tikslą – apkeliavome aplink Masčio ežerą!

Mokytoja Rita Mejerienė

1-5 klasių projektas „Mano mylimiausias knygos veikėjas“

„Kai baigi skaityti įdomią knygą, atrodo, kad atsisveikini su savo geriausiu draugu.“
Volteras

Balandžio 2-ąją, H. Ch. Anderseno gimimo dieną, švenčiama Tarptautinė vaikų knygos diena. Kasmet vis kitos šalies Tarptautinės vaikų knygos tarybos skyrius kuria plakatą ir kreipimąsi į skaitytojus – vaikus. Šių metų plakatą ir kreipimąsi kūrė Jungtinių Arabų Emyratų IBBY skyrius.

Balandžio 17-ąją dieną bibliotekos vedėja Marija Gureckienė  kreipėsi į 1-5 klasių projekto „Mano mylimiausias knygos veikėjas“ dalyvius, perskaitydama 2015 metų Jungtinių Arabų Emyratų rašytojos Marwos O. R. Al Agroubi  kreipimąsi į vaikiškos knygos skaitytojus:

„Ir tasai herojus… toji princesė… ir tasai piktadarys
Jau šimtas metų vis tokie pat,
jie visi mūsų draugai,
Jie kažką šnabžda mums, kai sapnuojame,
Jie užliūliuoja mus, užmigdo,
Jų balsai seniai ištirpo tyloje,
Tačiau jie nepalieka mūsų širdžių,
Vis suveda mus visus
Į paslapčių ir vaizduotės žemę.“

Projekto, prasidėjusio sausio mėnesį, tikslas – rasti savo mylimiausią knygos veikėją. 2-4 klasių mokiniai ieškojo mylimiausio herojaus įvairiose perskaitytose knygose. Penktų klasių mokiniai buvo šio nuostabaus renginio organizatoriai. Lietuvių kalbos mokytojos Laimutė Každailevičienė ir Rita Šilanskienė padėjo penktokams pasiruošti rytmetiniams skaitymams, kurie prasidėdavo prieš pamokas. Mokiniai, virtę knygų veikėjais, skaitė įvairių šalių rašytojų kreipimąsi į skaitytojus Tarptautinės vaikų knygos dienos proga. Pradinukams padovanoti  knygų veikėjai, kuriais prieš rytmetinius skaitymus apsikeisdavo su klasės draugais, kad kuo daugiau jų įsimintų. Šiuos knygų herojus darė pačios bibliotekos darbuotojos. Penktokai buvo labai laukiami per rytmetinius skaitymus, nes juos aplankydavo vis kiti knygelių veikėjai.

Projekto metu penktokai išrinko 10 geriausių 2-4 klasių projektinių darbų, kuriuose pradinukai nupiešė savo išrinkto mylimiausio knygos veikėjo portretą ir jį apibūdino. Iš savo  mylimiausių veikėjų pradinukai mokėsi, kaip mylėti savo artimuosius, draugus, gyvūnus, kaip būti geriems, tvarkingiems, atsakingiems, rūpestingiems, mandagiems, nuoširdiems, darbštiems, kantriems, atlaidiems, be to, neimti svetimų daiktų, nepykti, o daugiau šypsotis, krėsti nepiktas išdaigas. Skaityti knygas, ugdyti savąjį „Aš“, eiti į mokyklą ir stengtis geriau mokytis, siekti užsibrėžto tikslo, svajonių išsipildymo – viso to skatina skaitytos knygos.

Geriausių  projektinių 2- 4 klasių mokinių darbų paroda veikė pradinių klasių korpuse, I aukšto foje. Šią parodą lankė ne tik pradinių klasių mokiniai, bet ir jų tėveliai,  mokytojai, mokyklos bendruomenė.

Projekto baigiamojoje dalyje pradinių klasių mokytojoms ir mokiniams už aktyvų dalyvavimą projekte ,,Mano mylimiausias knygos veikėjas“, įdomų, kūrybingą, menišką knygų veikėjų pristatymą, padėkos raštus įteikė mokyklos direktoriaus pavaduotoja neformaliajam ugdymui Stanislava Rekašienė. Penktų klasių mokiniai ir jų lietuvių kalbos mokytojos Rita Šilanskienė, Laimutė Každailevičienė apdovanotos padėkos raštais už organizacinę, socialinę veiklą šiame projekte.

1-5 klasių projektas „Mano mylimiausias knygos veikėjas“ buvo turiningas, prasmingas, naudingas. Juk tik skaitydamas knygas vaikas gali atskirti gėrį nuo blogio, formuoti savo vertybines nuostatas, mokytis bendravimo meno, pažinti ir atrasti savo pasaulį iš naujo. Bibliotekos vedėja ragino savo mažuosius skaitytojus nesiskirti su savo „tyliaisiais draugais“ – knygomis, kurios kantriai laukia  savo skaitytojų, kad galėtų  nuvesti  į paslapčių ir vaizduotės žemę.

Bibliotekos vedėja Marija Gureckienė

Dešimtokų profesinis veiklinimas

Šiais mokslo metais dešimtokai turėjo daug galimybių iš arčiau pažinti profesijų pasaulį: Karjeros diena mokykloje, patyriminis vizitas į Telšių apylinkės teismą, lankymasis atvirų durų dienose Telšių regioniniame profesinio mokymo centre.  Profesinį veiklinimą  ši klasė baigė išvyka į Klaipėdą. Karo laivų flotilėje mokiniai susipažino su priešmininiu ir patruliniu laivais, jų įgulomis, šiuose laivuose dirbančių kariūnų darbo specifika, apžiūrėjo laivus ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Žinias apie laivus, jūrininko profesiją dešimtokai pratęsė Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. Kas norėjo, galėjo  „vesti“ laivą į jūrą audros metu, sningant ar lyjant.

Apsilankyta Klaipėdos statybininkų ir Klaipėdos turizmo mokyklose. Mokiniai buvo supažindinti su šių mokyklų siūlomomis mokymo programomis, gyvenimo ir mokymosi galimybėmis, su naujomis Turizmo mokyklos patalpomis. Turizmo mokykloje dešimtokai turėjo galimybę „pasimatuoti“ kepėjo profesiją. Ne tik merginos, bet ir vaikinai noriai minkė ir kočiojo tešlą, formavo sausainius, kepė juos, o po to vaišinosi savo kepiniais.

Karjeros koordinatorė S. Rekašienė