1-5 klasių projektas „Mano mylimiausias knygos veikėjas“
„Kai baigi skaityti įdomią knygą, atrodo, kad atsisveikini su savo geriausiu draugu.“
Volteras
Balandžio 2-ąją, H. Ch. Anderseno gimimo dieną, švenčiama Tarptautinė vaikų knygos diena. Kasmet vis kitos šalies Tarptautinės vaikų knygos tarybos skyrius kuria plakatą ir kreipimąsi į skaitytojus – vaikus. Šių metų plakatą ir kreipimąsi kūrė Jungtinių Arabų Emyratų IBBY skyrius.
Balandžio 17-ąją dieną bibliotekos vedėja Marija Gureckienė kreipėsi į 1-5 klasių projekto „Mano mylimiausias knygos veikėjas“ dalyvius, perskaitydama 2015 metų Jungtinių Arabų Emyratų rašytojos Marwos O. R. Al Agroubi kreipimąsi į vaikiškos knygos skaitytojus:
„Ir tasai herojus… toji princesė… ir tasai piktadarys
Jau šimtas metų vis tokie pat,
jie visi mūsų draugai,
Jie kažką šnabžda mums, kai sapnuojame,
Jie užliūliuoja mus, užmigdo,
Jų balsai seniai ištirpo tyloje,
Tačiau jie nepalieka mūsų širdžių,
Vis suveda mus visus
Į paslapčių ir vaizduotės žemę.“
Projekto, prasidėjusio sausio mėnesį, tikslas – rasti savo mylimiausią knygos veikėją. 2-4 klasių mokiniai ieškojo mylimiausio herojaus įvairiose perskaitytose knygose. Penktų klasių mokiniai buvo šio nuostabaus renginio organizatoriai. Lietuvių kalbos mokytojos Laimutė Každailevičienė ir Rita Šilanskienė padėjo penktokams pasiruošti rytmetiniams skaitymams, kurie prasidėdavo prieš pamokas. Mokiniai, virtę knygų veikėjais, skaitė įvairių šalių rašytojų kreipimąsi į skaitytojus Tarptautinės vaikų knygos dienos proga. Pradinukams padovanoti knygų veikėjai, kuriais prieš rytmetinius skaitymus apsikeisdavo su klasės draugais, kad kuo daugiau jų įsimintų. Šiuos knygų herojus darė pačios bibliotekos darbuotojos. Penktokai buvo labai laukiami per rytmetinius skaitymus, nes juos aplankydavo vis kiti knygelių veikėjai.
Projekto metu penktokai išrinko 10 geriausių 2-4 klasių projektinių darbų, kuriuose pradinukai nupiešė savo išrinkto mylimiausio knygos veikėjo portretą ir jį apibūdino. Iš savo mylimiausių veikėjų pradinukai mokėsi, kaip mylėti savo artimuosius, draugus, gyvūnus, kaip būti geriems, tvarkingiems, atsakingiems, rūpestingiems, mandagiems, nuoširdiems, darbštiems, kantriems, atlaidiems, be to, neimti svetimų daiktų, nepykti, o daugiau šypsotis, krėsti nepiktas išdaigas. Skaityti knygas, ugdyti savąjį „Aš“, eiti į mokyklą ir stengtis geriau mokytis, siekti užsibrėžto tikslo, svajonių išsipildymo – viso to skatina skaitytos knygos.
Geriausių projektinių 2- 4 klasių mokinių darbų paroda veikė pradinių klasių korpuse, I aukšto foje. Šią parodą lankė ne tik pradinių klasių mokiniai, bet ir jų tėveliai, mokytojai, mokyklos bendruomenė.
Projekto baigiamojoje dalyje pradinių klasių mokytojoms ir mokiniams už aktyvų dalyvavimą projekte ,,Mano mylimiausias knygos veikėjas“, įdomų, kūrybingą, menišką knygų veikėjų pristatymą, padėkos raštus įteikė mokyklos direktoriaus pavaduotoja neformaliajam ugdymui Stanislava Rekašienė. Penktų klasių mokiniai ir jų lietuvių kalbos mokytojos Rita Šilanskienė, Laimutė Každailevičienė apdovanotos padėkos raštais už organizacinę, socialinę veiklą šiame projekte.
1-5 klasių projektas „Mano mylimiausias knygos veikėjas“ buvo turiningas, prasmingas, naudingas. Juk tik skaitydamas knygas vaikas gali atskirti gėrį nuo blogio, formuoti savo vertybines nuostatas, mokytis bendravimo meno, pažinti ir atrasti savo pasaulį iš naujo. Bibliotekos vedėja ragino savo mažuosius skaitytojus nesiskirti su savo „tyliaisiais draugais“ – knygomis, kurios kantriai laukia savo skaitytojų, kad galėtų nuvesti į paslapčių ir vaizduotės žemę.
Bibliotekos vedėja Marija Gureckienė
Be the first to leave a reply