Atnaujinamo ugdymo turinio esmė – kiekvieno mokinio ugdymo(si) sėkmė

Gruodžio 7-osios vakarą Telšių „Kranto“ progimnazijoje administracijos iniciatyva susibūrė Mokyklos tarybos ir Aktyvių tėvų grupės (kuriai priklauso visų klasių tėvų atstovai) nariai pasikalbėti apie šalyje nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. numatomą Ugdymo turinio atnaujinimą (toliau – UTA) bei Mokyklos ir Tėvų komunikavimo galimybes, siekiant kokybiško, įtraukaus mokinių ugdymo(si). Progimnazijos direktorė Irena Daubarienė pristatė susirinkusiems Lietuvos ugdymo turinio reformos įgyvendinimo kontekstą ir gaires, pasitelkdama pasaulinę patirtį: po kelias išskirtas mokinių kompetencijas ugdančių Australijos, Brazilijos, Japonijos, Suomijos, Singapūro ir kt. šalių pavyzdžius, iliustruodama darbo pobūdžio keitimosi nuo 1960 m. principais: nuo anksčiau vyravusio rutininio darbo poreikio iki pastaraisiais metais išaugusio kūrybinio, mąstymo įgūdžių reikalaujančio darbo. Natūralu, kad, keičiantis pasauliui, turi keistis ir ugdymo turinys, todėl labai svarbu apie jį kalbėti ir visais lygmenimis dėl jo tartis. Mokyklos vadovė akcentavo, kad progimnazijos komandos įsitraukimas į UTA nuoseklus ir tikslingas: dar pavasarį pedagogų komanda pasiryžo dalyvauti UTA tyrime ir 2021–2022 m. m. pradžioje pateko tarp 30 šalies pilotinių mokyklų šioje srityje; direktorė pakviesta dalyvauti Europos komisijos remiamame Britų Tarybos vykdomame projekte „Parama mokyklų vadovams, ugdymo turinio reformos Lietuvoje lyderiams“, kurio veikla jau stipriai įsibėgėja; vadovė kartu su direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Saplinskiene dalyvauja Telšių rajono savivaldybės UTA komandoje; 3 mokyklos mokytojai: Jolanta Bružienė, Aksana Jonušienė, Julija Barsienė, dalyvauja kaip dalykininkai UTA šalies mokymuose ir dalinsis patirtimi su rajono pedagogais.
Susitikimo metu direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Saplinskienė pristatė, kaip konkrečiai keisis ugdymo turinys, kuris bus siejamas su 7 kompetencijomis: kultūrine; pažinimo; komunikavimo; kūrybiškumo; pilietiškumo; socialine, emocine ir sveikos gyvensenos bei skaitmenine. Tai reiškia, kad artimiausiais metais mokiniams bus svarbu ne tik ką mokytis, bet ir kaip mokytis, kad jau mokykloje galėtų išsigryninti svarbius savo asmenybei aspektus ir pasirengtų tolesniam profesiniam keliui.
Trečias susitikimo momentas – grupinis darbas „Kompetencijų ugdymas. Ką gali tėvai?“, kurio metu buvo dirbama grupėse, naudojant Pasaulio kavinės metodą; šią dalį moderavo Akvilė Bukinienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Grupinio darbo metu tiek mokytojai, mokiniai, o ypač tėvai, kurie jau labai pasiilgę kontaktinio bendravimo su mokykla, išsakė pasiūlymų mokyklos ir tėvų komunikacijos, tėvų įsitraukimo į mokyklos veiklas bei kitais klausimais. Įdomu tai, kad sukonkretinti tėvų lūkesčiai, atsakant į klausimą „Kompetencijos, reikalingos Jūsų vaikų ateičiai?“ buvo tiesiogiai susiję su numatomomis UTA kompetencijomis.
Šis, galima sakyti, sutelktų pajėgų, gryninantis UTA sklaidos strategijas vakaras, ne tik sudarė galimybę visiems dalyvavusiems išsikalbėti, išsakyti savo nuomonę, tačiau ir išgrynino bendrus siekinius, kurie jau bus numatyti artimiausiu metu rengsimame 2022–2024 m. Telšių „Kranto“ progimnazijos strateginiame plane, nes esmių esmė ir pagrindinis visų siekinys – kokybiškas kiekvieno mokinio ugdymas(is) pagal savo galimybes patiriant sėkmę.
Daugiau informacijos apie UTA galite rasti : https://www.mokykla2030.lt/,  https://www.emokykla.lt/.

Irena Daubarienė,
Telšių „Kranto“ progimnazijos direktorė