Pradinukai tyrinėja

Trečių – ketvirtų klasių gabiųjų vaikų projekto „Pradinukų akademija“ mokiniai  gilino savo  žinias tyrinėdami, atlikdami įvairius eksperimentus.

 Aktyviausi mokiniai iš kiekvienos klasės rinkosi į grupeles. Išsikėlė ir numatė probleminius klausimus,  atlikdami bandymus,  stengėsi į juos rasti atsakymus. Mėgino išsiaiškinti šias, jiems dar nežinomas hipotezes:

*Ar įmanoma esant šiltam metų laikui pasigaminti  sniego?
*Ar labai stiprus garsas gali išjudinti daiktus iš vietos?
*Kaip išpūsti spalvotą burbulą?
*Ar įmanoma piešti ant pieno?
*Ar galima užsiauginti  cukraus kristalų?

Tyrinėti, eksperimentuoti buvo labai įdomu, naudinga. Mokiniai su nekantrumu laukdavo užsiėmimų, atsinešdavo reikiamas priemones bandymams, su dideliu entuziazmu juos atlikdavo. Norėdami suvokti dalyko esmę, vaikai turėjo veikti patys – išsiaiškinti, atrasti, suprasti ir pažinti tai, ką jie darė.

Smagu ir įdomu buvo žiūrėti į „augančius“ spalvingus burbulus, pasidžiaugti iš dirbtinio sniego padarytomis figūromis, grožėtis įvairiaspalviais raštais ant pieno. Visi suprato, kad stiprus garsas kenkia žmogaus klausai,  trukdo susikaupti, be to, triukšmas gali išjudinti net lengvus daiktus.

 Labiausiai mokinius intrigavo cukraus kristalų  auginimas. Atlikę bandymą, jie turėjo apsiginkluoti kantrybe ir lygiai savaitę laukti galutinio rezultato. Saldu ir linksma buvo ragauti savo išaugintą saldėsį.

Tyrinėjimų bei eksperimentavimo dėka vaikai lavino savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą,  akies – rankų koordinaciją, išmoko ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdė sumanumą, lavino reakciją, kaupė patirtį, diskutavo, samprotavo, stiprino savo kritinį mąstymą, išmoko spręsti problemas, suvokti mus supantį pasaulį. Tyrinėjimas, eksperimentavimas pagilino ir įtvirtino  įgytas žinias.

Mokytojos A. Simanavičienė ir V. Šimkienė