Mėnuo: 2016 lapkričio

BEBRO konkursui pasibaigus

Informacinių technologijų konkursas BEBRAS Lietuvoje organizuojamas nuo 2002 metų. 2016 metų konkurse išbandyti savo proto „jėgą“ pasiryžo daugiau nei 30 tūkstančių Lietuvos moksleivių. Šiemet šmaikščiai pateiktus loginius uždavinius sprendė 45 mūsų progimnazijos mokiniai. Smagu, kad informacinių technologijų taikymu domisi vis daugiau mergaičių.

Daugiausia taškų (168) konkurse surinko 6b klasės mokinys Benas Pranciškus Muningis: jis pirmauja Telšių rajone 5 – 6 klasių grupėje, o penktokai Elanas Lamsodis ir Viltė Valantinaitė yra treti (po 140 taškų). Taip pat rajono geriausiųjų dešimtuke yra penktokės Iveta Stončiūtė (136 taškai) ir Bernadeta Šiurkutė (128 taškai), šeštokas Ernestas Klimovas (128 taškai).

7-8 klasių grupėje penki mūsų septintokai tarp geriausiųjų. Tai 7c klasės mokinys Gabijus Liūnas (132 taškai 2 vieta), 7b mokinė Erika Steponavičiūtė (128 taškai 3 vieta), 7a mokinys Benas Drimba (124 taškai 5 vieta), 7b mokiniai Rokas Rimkus (120 taškų 8 vieta) ir Agnė Valulytė (116 taškų 9 vieta).

Konkurso galvosūkių idėjų kūrėjai ima iš realių informacinių technologijų probleminių sričių. Manau, kad dabartiniai mūsų drąsūs „bebriukai“ po 10-mečio taps inžinieriais, programuotojais, – specialistais, kurie ne tik taikys, bet ir kurs naująsias technologijas.

IT mokytoja A. Kumžienė

Įspūdžiai iš Šiaurės šalių bibliotekų savaitės

Šiemet Šiaurės šalių bibliotekų savaitė šventė dvidešimties metų sukaktį. Asociacija Norden pakvietė bibliotekas bei mokyklas leistis į naujas literatūrines patirtis. „Kranto“ progimnazijos bibliotekos vedėjos M. Gureckienės ir lietuvių kalbos mokytojų G. Juškienės, G. Jankauskaitės, L. Každailevičienės, R. Šilanskienės iniciatyva vyko įvairūs užsiėmimai pradinių klasių bei 5-8 klasių mokiniams. 5b klasės mokiniai (auklėtoja G. Jankauskaitė) aplankė „Žemaituko“ parengiamosios grupės vaikus, o „Jaunųjų žurnalistų“ būrelio atstovės kalbėjosi su mokiniais, kurie su tėveliais keliavo po Šiaurės šalis. GVK nariai dalyvavo viktorinoje „Šiaurės Europa“.

5a, 5c ir 7c klasėse vyko integruota literatūros ir informacinių technologijų pamoka skaitykloje. Pamoką vedė bibliotekos vedėja Marija Gureckienė bei lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Každailevičienė. Pamokos pradžioje bibliotekos vedėja Marija, skambant Šiaurės šalių kompozitorių muzikai, pristatė projektą, paaiškino savaitės reikšmę, supažindino su plakato autoriumi, su mokiniais pasiaiškino plakato paskirtį ir prasmę, padiskutavo apie žmonijos ateities išsaugojimą. Mokytoja Laimutė pristatė rašytoją ir jo kūrybą, paskyrė mokiniams užduotį – klausantis teksto pasižymėti, ko bijo veikėjai. Iš anksto pasirengę mokiniai (autorius, Garmanas ir trys tetos) savo klasėms perskaitė apsakymą. Klausydamiesi teksto mokiniai stebėjo ir iliustracijas, sukurtas paties autoriaus, kurios padėjo geriau suprasti kūrinėlį. Paskui vyko diskusija apie baimes, mokiniai kalbėjo apie asmeninę patirtį, aiškinosi, kodėl veikėjai ir mes bijome ateities. Galiausiai penktokai kūrė trumpus rašinėlius-pasakojimus pasiūlytomis temomis: „Pirmoji Garmano diena mokykloje“, „Pirmieji Garmano mokslo metai“ arba „Kokią įsivaizduoju savo ateitį?“, o septintokai pagal pastarąją temą turėjo parašyti pastraipą, laikydamiesi jos reikalavimų. Mėgstantieji piešti penktokai kitą pamoką atnešė ir savo tekstų iliustracijas. Jaukumo ir paslaptingumo suteikė ant stalo žvakidėje degusios 5 žvakės, kurios apšvietė didžiulę atverstą knygą, penktokai dar spėjo sužaisti mini viktoriną apie Šiaurės šalių rašytojus „Kas parašė šias vaikų knygas?“ 7c kl. mokiniai (mokytoja L. Každailevičienė) apsilankė pas pirmokus bei pailgintos dienos grupės mokinukus ir pristatė jiems Šiaurės šalių bibliotekų savaitę, rašytoją bei perskaitė tekstą.

7a klasės mokiniai (mokytoja R. Šilanskienė) perskaitę „Garmano vasarą“ ir norėdami padrąsinti Garmaną parašė jam kolektyvinį laišką. Laiško pradžią sukūrė Eva, o jį savo palinkėjimais pratęsė visi klasės mokiniai. 7a klasės mergaitės Mantė ir Justė „Garmano vasarą“ pristatė 2c ir 4b klasių mokiniams, o 8c klasės mokinės Ugnė, Augustė, Kotryna – 3a ir 4a klasių mokiniams. Jos su moksleiviais padiskutavo apie suaugusiųjų ir vaikų baimes, paragino iliustruoti ar aprašyti savo baimes.

 6a klasės (mokytoja G. Jankauskaitė) mokinės Ugnė, Ema, Auksė, Eva „Garmano vasaros“ ištrauką raiškiai skaitė pirmos ir antros klasių mokiniams, kuriems padovanojo saldžią dovanėlę – Garmano dantukų maišelį. O 5b klasės mokiniai su auklėtoja aplankė „Žemaituko“ vaikus, kurie kitais metais kaip ir Garmanas keliaus į pirmą klasę. Penktokai ne tik perskaitė kūrinio ištrauką, bet ir kalbėjosi su vaikais apie jų baimes, padovanojo po gėlytę iš Garmano pievos bei Garmano dantukų maišelį.

 Perskaičius „Garmano vasarą“  6b klasės mokiniai (mokytoja G. Juškienė) padiskutavo apie berniuko baimes – pagrįstos jos ar ne. Prisiminė savo būsenas prieš pradedant eiti į mokyklą. Daugelis jokių baimių nepatyrė, nes lankė kartu darželį, ir mokykla jiems buvo tik nauja aplinka, į kurią labai norėjo patekti. Po to mokiniai rašė apsakymo tęsinį, kaip Garmanui sekėsi mokykloje. Šeštokai  rašė, kad berniukas jau pirmosiomis dienomis susirado draugų ir jokių baimių nejautė. Be to, iškrito ir pirmasis dantis…

Išklausę tekstą 8a ir 8b klasių mokiniai (mokytoja G. Juškienė) kalbėjo apie savo ateitį. Įdomu save  įsivaizduoti po penkerių metų, t.y. 2021 metais. Štai keletas aštuntokų minčių.

  • „Baigusi gimnaziją, savo gyvenimą svajoju susieti su mados pasauliu. Tikiuosi sukurti savo „Mados namus“ ir įkurti visuomeninę organizaciją „Neteršk gamtos“. Žinau, man bus be galo sunku pasiekti savo svajonę. Bet mama man nuolat primena: karjeros laiptai labai slidūs, bet įveikiami“. Livija V.
  • „Įsivaizduoju, kaip su palengvėjimu ir džiaugsmu paliksiu pavasarį šią mokyklą. Galbūt tai šiek tiek savanaudiška. Bet naujovių troškimas, noras keistis, tobulėti nugali visus kitus jausmus…“ Vitalija M.
  • „ … po dešimties metų aš žemo ūgio, bet visada  linksma  biologijos mokytoja. Nežinau, ar ši mano svajonė išsipildys. Bet jeigu taip likimas lems, norėčiau būti gera mokytoja, mylima savo mokinių“. Milana Ž.
  • „Nežinau, kuo norėčiau būti. Tik noriu, kad mane daug kas žinotų, kad nelikčiau kažkieno šešėlyje“. Martyna Š.
  • „Tikiuosi savo tolesnį gyvenimą sieti su sportu. Dar svajoju pasiekti gerų rezultatų žaisdamas krepšinį – gal net žaisti Lietuvos rinktinėje. Po to norėčiau dirbti arba krepšinio teisėju, arba treneriu“. Laurynas K.
  • „Po penkerių metų tikiuosi įstoti į Muzikos konservatoriją. Baigęs sukursiu instrumentinę grupę. Po to nusipirksiu gerą mašiną, pasistatysiu didelį namą, susirasiu išsilavinusią merginą ir sukursiu gražią šeimą“. Karolis K.
  • „Per penkerius metus, aišku, baigsiu vidurinę mokyklą. Paskui nusipirksiu motociklą ir važinėsiu po Lietuvą.“  Ernestas J.
  • „Sulaukęs 18 metų įgysiu vairuotojo teises ir dirbsiu automechaniku. Turėsiu mašiną, butą. Sukursiu šeimą. Būsiu protingas ir darbštus.“  Mantas V.
  • „Mano svajonė – kuo greičiau baigti mokyklą ir kibti į darbą. Sulaukęs 16 nusipirksiu motociklą. Išvažiuosiu į Klaipėdą ir įgysiu suvirintojo specialybę.“ Paulius R.

Šiaurės šalių bibliotekų savaitę užbaigė GVK viktorina „Šiaurės šalys“, kuriai užduotis parengė geografijos mokytoja J. Poruciutė. Viktoriną vedė žurnalistų būrelio atstovės, 6a klasės mokinės Mintija ir Ema. Komandos, kurias sudarė 5-8 klasių GVK atstovai, turėjo ne tik išrinkti teisingą atsakymą, atpažinti Šiaurės Europos lankytinas vietas, bet ir atsakyti į gana sudėtingus klausimus. Pasibaigus viktorinai, pavaduotoja D. Saplinskienė padėkojo GVK nariams, skatino siekti gilesnių žinių įvairiose srityse.

Džiaugiamės, kad Šiaurės šalių bibliotekų savaitei skirtos raiškaus skaitymo pamokos buvo įdomios, kūrybingos, suteikė gerų emocijų. 7c klasės mokinė G. Blaževičiūtė bendraamžiams, nusprendusiems vykti į Šiaurės šalis, palinkėjo būti geriems kalbininkams, o D. Žyprė perspėjo nuvykus neišleisti visų pinigų ir gerai praleisti laiką.

Lietuvių kalbos mokytojos

Projektas ,,Alkoholis. Mada, žala ar būtinybė?!“

photo-3Lietuvos samariečių bendrija bendradarbiaudama su „Kranto“ progimnazija  vykdė projekto „Alkoholis. Mada, žala ar būtinybė“, kurį  inicijavo Vilniaus skyriaus samariečių bendrija.  Lapkričio 22 dieną 7 klasių mokiniai  dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse,  kurių metu   atliko praktinę užduotį, kūrė prevencinį šūkį ir plakatą  prieš alkoholį. photo-4Užsiėmimo tikslas  – stiprinti ir plėtoti kompleksinę alkoholio prevencijos programą vaikų ir jaunimo tarpe, ypatingą dėmesį skiriant aktyviam tėvų ir bendruomenės dalyvavimui,  skatinant vaikų ir jaunimo sąmoningumą, sveikatingumą, prasmingą užimtumą, socialinį atsakingumą, siekiant ugdyti sveiką, kūrybišką ir atsakingą žmogų.

Griaudami mitus, mokiniai pasitikrino žinias apie alkoholio žalą, susipažino su reklamos įtaka, kuri formuoja klaidingą nuomonę apie svaigiuosius gėrimus vartojančio asmens įvaizdį.

Galbūt gerti alkoholį mums atrodo smagu, su juo įsijungiame į grupę, malšiname nerimą, bet tai niekada neišeis į gera.

Turime prisiminti, kad alkoholis lėtai naikina žmogų…

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui A. Bukinienė ir socialinė pedagogė S. Končienė

Sveika mityba – geros nuotaikos ir puikios išvaizdos šaltinis

Vis  daugiau žmonių susiduria su sveikatos problemomis, kylančiomis dėl netinkamos mitybos, todėl svarbu kuo anksčiau ugdyti sveiko gyvenimo būdo įpročius. Lapkričio  8-oji yra Europos sveikos mitybos diena. Jos minėjimas mūsų mokykloje jau tapo tradicija: vaikai skatinami domėtis sveika mityba, vyksta įvairūs sveikos gyvensenos renginiai. Šiemet penktų klasių mokiniai ir jų auklėtojos (E. Šilinienė, A. Nagienė, G. Jankauskaitė) surengė gražų renginį. Pažiūrėjus filmo „Mažylis ir Karlsonas“ ištrauką, vaiko sveikatos priežiūros specialistė G. Jonušienė supažindino su sveikos mitybos principais , taisyklėmis bei rekomendacijomis, akcentavo pusryčių svarbą protinei ir fizinei energijai palaikyti.  Mokiniai užminė mįslių, prisiminė patarlių apie vaisius ir daržoves, skanavo įvairių rūšių pačių pagamintų patiekalų. Mokiniams buvo išdalinti lankstinukai „Sveika porcija“. Niekam nestigo gerų emocijų.

„Sveika mityba turi daugybę pliusų: užtikrina sveiką augimą ir vystymąsi, gerina išvaizdą, teigiamai veikia nuotaiką ir psichologinę būseną“, – tokiais  žodžiais sveikos mitybos dienos renginį baigė vaiko sveikatos priežiūros specialistė G. Jonušienė.

VSP specialistė Genovaitė Jonušienė

Po Žemaitiją pasižvalgius

Peržiūrėjus kelionės nuotraukas, panorau priminti 7b klasės išvykos akimirkas. Spalio 13-osios diena pasitaikė labai graži ir saulėta. Panaudodami laimėtą „Geriausios klasės“ konkurso prizą (150 Eurų) autobuso nuomai, kartu su mokytojos L. Každailevičienės auklėjamąja 7c klase vykdydami lietuvių kalbos projektą, patraukėme Varnių link.  Varniuose mus pasitiko Žemaičių vyskupystės muziejaus, įkurto kunigų seminarijos rūmuose, gidas, kuris labai įdomiai pasakojo apie muziejuje esančius eksponatus, apie  Varnius ir aplink esančias vietoves. Užlipę į  bokštą, apžvelgėm esančias apylinkes, kurias gražiai nusako rašytojo Maironio žodžiai:

Štai antai mėlynoj tolumoj
Iš po žemių bekyšąs skruzdynas –
Tai Varniai, pasislėpę lomoj!
Pasistiepk!.. ir Telšiai, jų kaimynas!

Aplankėm M. Valančiaus, M. Giedraičio ir M. Daukšos paminklus. Pabuvojome Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus bažnyčioje ir aplankėme jos požemiuose esančias Žemaičių vyskupų kriptas.

Po to patraukėme į Varnių regioninio parko centrą, įsikūrusi Ožtakiuose. Centro atstovas Linas pravedė edukacinį užsiėmimą žemaičių kalba, aiškino kuo skiriasi žemaičių tarmės, supažindino su regioniniu parku, parodė jame esančias lankytinas vietas. Reikėjo atspėti paukščius pagal jų skleidžiamus garsus, atsakyti į botanikos klausimus, iš didelių lego kaladžių sudėti Moteraičio, Sprūdės ir Šatrijos piliakalnius, į kuriuos mes vėliau užkopėme ir džiaugėmės gražiais gamtovaizdžiais. Klausėmės legendų apie šiuos piliakalnius.

Atvykę į Biržuvėnus, aplankėme dvarą, žiūrėjome apie jį filmą. Senojoje mokykloje apžiūrėjime po gaisro išgelbėtus muziejaus eksponatus. Pasigrožėjome nuostabia gamta ir pasukome į Laumės taką. Ten, prie dvišakės pušies, kiekvienas galėjo mintyse paprašyto to, ko jam labiausiai norėjosi. Atsigėrę šaltinio vandens bei atsiprausę veidus, pajutę sielos palengvėjimą, linksmi ir pilni įspūdžių grįžome namo.

7b klasės auklėtoja D. Kungienė