Eksperimentuojame ir tyrinėjame

Antrus metus vyksta pradinukų projektas „Mažųjų laboratorija“. Projektas vaikus ne tik sudomino, bet ir subūrė įdomioms veikloms, eksperimentams, tyrinėjimams.

Trečių ir ketvirtų klasių mokiniai jau išmoko patys suplanuoti bandymą, jį stebėti, formuluoti išvadas ir perteikti jas kitiems bei išradingai pristatyti stebėjimų ir bandymų duomenis. Tai – mokymasis per patirtį, todėl  įspūdis palieka gilesnį pėdsaką vaikų atmintyje. Užsiėmimų valandos  virto  tikru bandymų šou ir vaikams kelia teigiamas emocijas bei nuostabą.

Užsiėmimų metu vyksta ir ilgalaikiai tyrinėjimai. Auginome  baltąsias ir rudąsias pupas, javus. Tikslas – suvokti, kokių sąlygų reikia šiems augalams augti.  Kas turi daugiau įtakos šių augalų augimui? Kodėl šių augalų daigai išaugo skirtingo dydžio? Kodėl ne visuose indeliuose išdygo sėklos? Kodėl jos nedygsta be vandens ir t.t.

Atlikdami eksperimentus, visada remiamės mokslo žiniomis. Juk  bet koks tyrimo procesas padeda kartu su vaikais identifikuoti problemą, surinkti informaciją apie problemą, kelti klausimus, susijusius su pateikta problema, ir situaciją išbandyti eksperimentuojant, kad būtų įrodyta arba paneigta įvardinta problema. Tai tik mokymasis apie tam tikrus mūsų aplinkoje esančius dalykus. Suvokimas, kad supranti tai, ko mokaisi, skatina motyvaciją, ugdo kritinį mąstymą ir vertybines nuostatas, didina mokymosi mokytis kompetenciją.

Atlikome daug eksperimentų: įspūdingąjį vulkaną, šokančias razinas, miltinuką, šokantį vandenį, vaikštantį vandenį, savaime prisipučiančius balionėlius, beorę erdvę, plaukiančią saldainių masę, šokančias kirmėlytes bei vaikų mylimiausią šlykštuką.

Mokytojos Aldona Simanavičienė, Vilma Šimkienė