Tarptautinės vaikų knygos dienos renginiai „Kranto“ progimnazijoje

Šiais metais, pasitinkant Tarptautinę vaikų knygos dieną, Telšių „Kranto“ progimnazijoje vyko įvairūs renginiai.

Mūsų pirmokėliai dalyvavo projekte „Aktyviausiai skaitanti pirmokų klasė“, 2 – 4 klasių mokiniai – knygų pristatymo projekte „Mano įdomiausia perskaityta knyga“, o penktokai – LIK-e „Žaidžiant ir skaityti smagiau“.

Mūsų pirmokėliai dalyvavo projekte „Aktyviausiai skaitanti pirmokų klasė“. Šis projektas buvo vykdomas vasario – kovo mėnesiais. Kad sudomintume  pirmokus knygelių skaitymu, jiems į skaitytojų pasus už kiekvieną apsilankymą bibliotekoje buvo klijuojami lipdukai su šypsenėlėmis. Tai  skatino mokinius dažniau lankytis bibliotekoje,  skaityti knygeles. Balandžio pradžioje, susumavus rezultatus, paaiškėjo ir penki aktyviausi  1a,b,c klasių skaitytojai – lankytojai ir aktyviausiai skaičiusi  pirmokų klasė. Aktyviausiai skaitančiai 1c klasei įteiktas pagyrimo raštas už smagų knygų skaitymą ir dažną lankymąsi bibliotekoje, taip pat įteiktas pereinamasis prizas ,,Baltoji pelėda“. Na, o aktyviausiems skaitytojams  (1a klasės mokiniams: Enrikai Servaitei, Ugnei Kungytei, Agnei Airošiūtei, Gustui Martinkui, Faustui Jančiauskiui,  1b klasės mokiniams:  Marijai Balkauskaitei, Vestai Vitkevičiūtei, Vestai Banytei, Adrijai Servaitei, Gabijai Preibytei,  1c klasės mokiniams: Ąžuolui Pusvaškiui, Jutui Vaškiui, Gabrielei Andrijauskaitei, Sofijai Tijūnaitytei, Devai Stankutei)  įteikti pagyrimo raštai.

2 – 4 klasių mokiniai dalyvavo knygų pristatymo projekte „Mano įdomiausia perskaityta knyga“. Šio projekto tikslas skatinti mokinius skaityti įvairių žanrų knygas ir jas pristatyti savo klasės draugams. 2-4 klasių knygų pristatymuose dalyvavo  direktoriaus pavaduotoja Akvilė Bukinienė, bibliotekos vedėja Marija Gureckienė, pradinių klasių mokytojos. Iš kiekvienos klasės išrinkti penki mokiniai, kūrybiškai pristatę knygas .

Projekto vykdymo laikotarpis nuo vasario iki balandžio mėnesio. Kovo 28 dieną knygas progimnazijos skaitykloje pristatė 2a, 2b, 2c klasių mokiniai. Knygų  pristatymui pasirinkti įvairūs refleksijos metodai. 2a ir 2b klasės kiekvienas mokinys pristatė savo mėgstamą knygą, o 2c klasės mokiniai parengę pristatymą J. Kinney knygos „Nevykėlio dienoraščio“ aštuntąją dalį „Ir vėl nesiseka“ išrinkti į atrankinį knygų pristatymo turą, kuris vyks Telšių Karolinos Praniauskaitės viešojoje bibliotekoje balandžio 26 dieną. Jiems linkime linksmai, išradingai, smagiai ją pristatyti ir patekti į antrą turą.

3a ir 3b klasės mokiniai individualiai pristatė tiek lietuvių, tiek užsienio autorių įvairių žanrų knygas, savo įdomias perskaitytas knygas. Jie išradingai ir kūrybingai stengėsi sudominti klasės draugus perskaitytomis knygomis.

Ketvirtokai pristatydami knygas individualiai ir grupėmis naudojo informacines technologijas. Jie pristatė ne tik pagrindinę knygos mintį ar veikėjus, jų charakterius, bet supažindino ir su autoriais.

2 – 4 klasių projekto „Mano įdomiausia perskaityta knyga“ kūrybiškai pristatytų knygų darbų paroda eksponuojama  progimnazijos bibliotekoje. Už kūrybinį sumanumą,  pristatant knygas,  penki kiekvienos klasės mokiniai apdovanoti pagyrimo raštais.

Šiais projektais siekta skatinti mokinius  skaityti, atrasti  ir pasiūlyti kitiems  įdomią knygą, ugdyti bendravimą ir bendradarbiavimą tarp mokinių, mokytojų, bibliotekininkių.

Penktokai šiemet dalyvavo LIK-e „Žaidžiant ir skaityti smagiau“. Renginį ritmingu šokiu pradėjo mokytojos Eglės Šilinienės vadovaujama šokių grupė „Viva“. Penktokų komandos linksmai, išradingai, atlikdami įvairias užduotis suteikė daug teigiamų emocijų sau ir žiūrovams. Įvairias užduotis atliko ne tik komandos nariai, bet ir jų sirgaliai, todėl nuobodžiauti niekam neteko, nes visi  aktyviai įsijungė į LIK-o užduotis.

  Pirmoji užduotis – tai komandų muzikinis ar inscenizuotas prisistatymas apie knygų skaitymą, išmintį, žinias. Antroji užduotis – sudėlioti dėlionę iš kaladėlių, kuriose pavaizduoti knygos veikėjai. Trečioji  užduotis – apibūdinti veikėjo portretą, o priešininkų komanda turėjo atspėti koks  veikėjas, iš kokios knygos, kas autorius. Ketvirtoji užduotis – „Žiniukų mūšis“. Šia užduotimi patikrintos komandų ir sirgalių žinios apie lietuvių autorius, jų knygas, kas daugiausiai žinojo Anderseno pasakų ar A. Lindgren knygų. Kol komandos ruošdavo užduotis, sirgaliai atlikdavo linksmas estafetes ar spręsdavo galvosūkius, tuo pelnydami taškus savo komandoms. Penktoji užduotis – „Mes mokame vaidinti“ – pantomima reikėjo suvaidinti trumpą pasakos siužetą. Kokia tai pasaka, spėliojo priešininkų komandos nariai. Sunkiausia užduotis –  užrištomis akimis sudėlioti žodį iš atskirų raidžių, pasakyti, koks jis, ir pasakyti mįslę, posakį ar patarlę su šiais žodžiais. Užrištomis akimis ir  sirgalių atstovai turėjo nupiešti jūros dugno gyvūniją, kosmosą, džiungles. Septintąja užduotimi ,,Mes mokame kurti“-gražiais ketureiliais apie knygas ir skaitymą penktokai užbaigė šią linksmą popietę.

Visus penktokus saldžiosiomis dovanėlėmis apdovanojo Karlsonas, o komisija susumavus LIK-o rezultatus paskelbė nugalėtojus ir apdovanojo diplomais: I-oji vieta atiteko 5b klasei, II-oji vieta –  5a klasei, III-oji vieta – 5c klasei.

  Rusų rašytojas, Sergėjus Michotinas sako: „O juk skaityti yra ne vien darbas, jausmų ugdymas, vaizduotės ir asmenybės turtinimas, bet pirmiausia – didžiulis malonumas. Kaip tik dėl to vaikų rašytojai ir rašo knygas!“ Na, o kiekvienas vaikas turi didžiules galimybes išsirinkti sau įdomias knygas ir jausti malonumą, pasitenkinimą jas skaitydami. Svarbiausia vaikams leisti skaityti tai, ką jie mėgsta, kuo labiausiai domisi!

Bibliotekos vedėja Marija Gureckienė