Apie gabiųjų mokinių projektą „Pradinukų akademija“

Niekas nenuginčys – šiuolaikinės technologijos smarkiai pakeitė kasdieninį mūsų gyvenimą.

Pradinių klasių mokiniai taip pat aktyviai domisi kompiuteriais, internetu, technologinėmis naujovėmis ir jų teikiamomis galimybėmis. Šiuo laikotarpiu labai svarbu išmokyti pradinuką kompiuterį naudoti saviugdai, mokymuisi, nuolatinei žinių paieškai, informacijos apdorojimui. Vaikai gali išmokti parengti pateiktis su paveikslėliais, garsu, apipavidalinti kompiuteriu atliktus rašto darbus, mokytis skaičiuoti, susipažinti su įvairiomis diagramomis, geometrinėmis figūromis.

Gabiųjų vaikų projekto „Pradinukų akademija“ vienas iš tikslų ir yra gilinti IKT (informacinių komunikacinių  technologijų) kompetenciją. Svarbu, kad pradinukai gebėtų taikyti pagrindines rašymo, piešimo, pateikimo, paieškos ir komunikavimo programų funkcijas. Kad mokėtų susikurti elektroninį paštą, išsiųsti laiškus. Kad elektroninėje erdvėje gebėtų savarankiškai ieškoti informacijos, ją  pateikti, apdoroti ir pritaikyti bendradarbiaudami ar bendraudami tarpusavyje. Taip pat kad gebėtų naudotis mokomosiomis  programomis. Daugeliui tai buvo didelis išbandymas.

Projektas tęsė savo veiklą ir virtualioje internetinėje erdvėje. Šioje veikloje savo gebėjimus  išbandė 17 vaikų iš 3-4 klasių. Visi norintys mokiniai aktyviai įsijungė į šią veiklą. Pirmiausia jie buvo supažindinti, kaip atlikti įvairius darbus kompiuteriu. Taip pat buvo išaiškinta saugaus interneto naudojimo svarba.  Kiekvienam mokiniui į asmeninį elektroninį paštą sistemingai buvo pateikiamos įvairios (matematinės, kūrybinės, lietuvių k., loginės) užduotys. Išrinkti patys aktyviausi ir stropiausi mokiniai, kurie atliko visas pateiktas užduotis bei surinko daugiausia taškų. Tai 3a klasės mokiniai Pijus Stankus ir Gustė Tėpelė, 4a klasės mokinė Viltė Virmauskaitė, 4b klasės mokinė Andrėja Želvytė, 4c klasės mokiniai Almantė Baliutavičiūtė, Igneta Šimkutė ir Julius Muningis.

 Taigi, šio projekto metu mokiniai galėjo gerokai patobulinti kompiuterinio raštingumo ir virtualios erdvės naudojimo galimybes.

Mokytojos  A. Simanavičienė ir V. Šimkienė