Diena: 2017-01-01

Metodinė diena „Kranto“ progimnazijoje

Baigiantis metams norisi peržiūrėti nuveiktus darbus, įvertinti jų prasmingumą. Todėl gruodžio 29 d. nuo ankstyvo ryto mūsų progimnazijos languose sužibo šviesos, koridoriai prisipildė smagaus šurmulio. Mokytojai rinkosi į metodinę dieną „Veiksniai, turintys įtakos mokinių pasiekimams“.  Renginį pradėjo  direktoriaus  pavaduotoja D. Saplinskienė, kuri labai žaisminga forma išsiaiškino mūsų lūkesčius ir nuotaikas. Anot progimnazijos direktoriaus P. Stulpino, nueinantys metai Sėkmės ir Laimės banke kiekvienam atskaičiavo 366 dienas. Kiek gražių ir prasmingų darbų per tą laiką padaryta! Tad kodėl nepasidalinus savo sėkmės istorijomis… Juk „išgirsti gerą idėją ir jos nepavogti – didelė nuodėmė“,-   teigia V. Vaiskopfas.

Darbą pradėjome susiskirstę į grupes. Pradžioje atlikome tyrimą, kokie veiksniai ir kokio lygio poveikį turi mokinių pasiekimams. Grupių nuomonės skyrėsi, bet sudarėme didelį poveikį turinčių veiksnių dešimtuką, kurio pirmose eilutėse atsidūrė mokytojo pasirengimas pamokai, mokinių skaičiaus mažinimas klasėse, mokinių ir mokytojo santykiai, kiekvieno mokinio pažinimas ir kt. Tai tarsi ženklai, pagal kuriuos turime orientuotis planuodami mokymą.

Labai džiugu, kad net dvi metodinės grupės, pristatydamos savo mokymo metodus, atkreipė dėmesį į visos respublikos problemą – prastą mokinių skaitymą. Pradinių klasių mokytojų metodinė grupė pasidalijo patirtimi, kaip organizuoti darbą grupėse pristatant savarankiškai perskaitytą knygelę. Išbandę šį darbo metodą  mes, mokytojai, supratome, kokių įvairių gebėjimų (klausymosi įgūdžiai, gebėjimas nuosekliai pasakoti įvykius, klausimų formulavimas, darbas bendradarbiaujant) įgyja mokinukai šitaip dirbdami.

Šiek tiek intrigavo tiksliųjų mokslų mokytojų metodinės grupės pasiūlyta tema „Skaitymo įgūdžių lavinimas matematikos pamokose“. Pasirodo, skaitymas ne tik lituanistų reikalas. Kiekvieno dalyko mokytojas yra atsakingas, kad mokiniai mokėtų skaityti ir suprasti įvairių tipų tekstus. Po smagios teorinės dalies, palydėti linksmos  „Ančiukų“ melodijos, kibome į keturių skaitymo strategijų praktinį pritaikymą.

Gamtos ir socialinių mokslų mokytojų metodinės grupės atstovė J. Bytautaitė kalbėjo apie pateikčių rengimą ir pristatymą. Mokytoja nuosekliai, suprantamai išdėstė pateikčių rengimo reikalavimus ir pateikė mokinių sukurtų darbų. Mokytojai dirbdami grupėse tuos darbus vertino, nurodė teigiamus dalykus ir trūkumus. Be to, mokytoja akcentavo ir tai, kad visų dalykų mokytojai turi atkreipti dėmesį į mokinių kalbą  pristatant pateiktis. Juk 2017 m. LR Seimas paskelbė kalbos kultūros metais.

Pirmąją renginio dalį baigėme menų, kūno kultūros, technologijų mokytojų metodinės grupės smagia refleksija. Kiekvienam buvo labai gera iš kolegų išgirsti daugybę komplimentų…

Po trumpos kavos pertraukėlės vėl susirinkome darbui. Filmukas, skirtas motyvacijos stiprinimui, suteikė naujų jėgų. Mokytoja G. Juškienė pristatė nuotolinio kurso medžiagą apie mokymosi stilius ir jų motyvacinius principus. Tai aktuali medžiaga, nes naujųjų programų apraše kaip tik ir nurodyta pagrindinė ugdymo kryptis – pažinti kiekvieną mokinį, jo prigimtines galias. H. Silver knygoje „Mokytojas strategas“ mokymo metodus ir grupuoja pagal mokymosi stilius (meistriškumo , suvokimo, tarpasmeninis ir saviraiškos stilius). Mokytojas pateikdamas mokiniams užduočių, atitinkančių visus savo mokinių mokymosi stilius, sukuria labai paprastą, suprantamą ir motyvuojančią diferencijuoto ugdymo sistemą. Lietuvių kalbos ir dorinio ugdymo mokytojų metodinė grupė paruošė grupėms S. Nėries eilėraščio „Senelės pasaka“ analizei užduotis pagal minėtus mokymosi stilius. Įdomu buvo stebėti grupių pristatytus darbus. Suvokimo, meistriškumo, tarpasmeninį stilių atitinkančios kai kurios užduotys pasirodė net mokytojams gan kietas riešutėlis. Aišku, smagiausios buvo saviraiškos stiliaus užduotys.

Pagalbos mokiniui specialistų metodinės grupės  dėka išmokome keletą pasitikėjimą kuriančių ir komandą formuojančių pratimų. Sužinojome įdomų dalyką – mūsų mokykloje nėra nė vieno mokytojo, gimusio rugsėjo mėnesį…

Užsienio kalbų metodinės grupės mokytojos pristatė „Stotelių“ metodą. Pritaikė jį šventėms, tad tikrai smagiai žaidėme „Memory“ žaidimą, kūrėme linksmus ketureilius, ragavome kalėdinio gardumyno. O kaip kruopščiai (net vyrai) darė kalėdinius atvirukus! Sunkiausiai sekėsi atrasti Kalėdų Senelio vardus įvairiomis pasaulio kalbomis. Tokiomis smagiomis, bet motyvuojančiomis užduotimis baigėme metodinę dieną.

Nė vienas metodas nėra tinkamas visoms situacijoms. Mūsų pristatyti metodai nebuvo instrukcija. Juk tik įvairios mokymo formos padeda pasiekti, kad ugdymo turinio diferencijavimas taptų įveikiama užduotimi mokytojams ir motyvuotų mokinius. Mums pabūti kartu, veikti bendradarbiaujant, įgyti kompetencijų, leidžiančių tobulėti, tikrai buvo smagu ir naudinga.

Genovaitė Juškienė,  „Kranto“ progimnazijos metodinės tarybos pirmininkė