Ugdymas ir mokymasis netradicinėse erdvėse

dsc01337Nors po atostogų mokyklos kabinetai dar nespėjo mokiniams atsibosti, tačiau pamokoms pagyvinti, mokymosi motyvacijai sužadinti „Kranto“ progimnazijos 7c klasei pasiūliau temą „Seniausi rašytiniai lietuvių kalbos šaltiniai. XIX a. kalba. Lietuvių kalbos žodynas. Dabartinės lietuvių kalbos žodynas“ nagrinėti Karolinos Praniauskaitės viešojoje bibliotekoje. Kartu tai buvo puiki proga susipažinti ir su atnaujinta miesto biblioteka. Rugsėjo 16 d. mus pasitiko bibliotekos Vaikų skyriaus vedėja Rūta Savickienė, kuri kartu su savo kolegėmis labai išsamiai supažindino su bibliotekos veikla ir turtais: ne tik knygomis,  bet ir galimybėmis įvairiapusiškai gauti, rasti informaciją, turiningai leisti laisvalaikį. Vaikai ir stebėjosi, ir džiaugėsi visiškai nauja, šiuolaikiška, modernia biblioteka, domėjosi jos siūlomomis veiklos galimybėmis, ieškojo reikalingų knygų.  Pamokos temai nagrinėti tiko ir lentynose bei saugykloje esančios knygos, žodynai, ir informacija, rasta bibliotekos interneto erdvėse. Pasibaigus pamokai, septintokai dar neskubėjo išeiti iš bibliotekos.

dsc01359dsc01355Vėliau išvyką  į netradicines mokymosi erdves tęsėme keliaudami po senamiestį ir susipažindami su jo kultūriniais bei istoriniais ženklais. Iš pradžių kiek skeptiškai nusiteikę (na, ir ko mes nematėm savo mieste), Turizmo centro gidei Aistei pradėjus kelionę ir uždavus keletą klausimų, septintokai nuleido sparnelius ir atidžiai klausėsi gidės pasakojimo, aiškinimų, uždavinėjo klausimus ir apie Telšių istoriją, ir apie ją atspindinčius meninius ženklus.

Toks vaikų ugdymas ir mokymasis „gyvai“ tikrai naudingas – juk visai kitaip priimama, įsidėmima informacija, kai jos šaltiniai ne tik matomi, girdimi, bet prie jų ir prisiliečiama, jie pačiupinėjami, paglostomi, prie jų ir vėl galima sugrįžti.

Laimutė Každailevičienė,  lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, 7c klasės auklėtoja