Integruota pamoka „Nė žingsnio gamtoje be matematikos, istorijos, etnokultūros žinių“

Baigiantis mokslo metams penktų klasių mokiniai dalyvavo integruotoje pamokoje „Nė žingsnio gamtoje be matematikos, istorijos, etnokultūros žinių“, kuri vyko netradicinėje erdvėje. Penktų klasių mokiniai su lietuvių kalbos mokytojomis G. Jankauskaite, G. Juškiene ir D. Saplinskiene Masčio ežero pakrante patraukė Žemaitijos kaimo buities muziejaus link. Pirmoji stotelė – užburtas tiltelis, kurį pereiti galima  tik įminus mįslę. Suko galvas penktokai, nes žvarboką rytą norėjosi kuo greičiau pereiti tiltelį.

Matematikos stotelėje pasitiko matematikos mokytoja V. Martinkėnienė, kuri teorines žinias siekė sujungti su praktika. Mokytoja stengėsi, kad mokiniai suprastų, jog gyvenime dažniausiai imamos apytikslės reikšmės, todėl, atlikdami užduotis, jie turėjo atlikti apvalinimą. O tokiu atveju dažniausiai pritrūksta supratimo, loginio mąstymo. Pasirodo, kad norint rasti lifto aukštį, užtenka pamatuoti vieno laiptelio aukštį ir smagiai kylant į viršų suskaičiuoti laiptelius, o po to sudauginti. Taip skaičiuojamas  lifto aukštis. Vėliau mokytoja pasakojo, kad nebuvo daug teisingų atsakymų, bet mokiniai pamatė matematiką kitaip.

Gamtos stotelėje mokytojos J. Bytautaitė ir Ž. Aleknienė penktokų grupėms parengė užduotis – atpažinti vandens ir sausumos gyvūnus bei augalus, orientuotis aplinkoje, naudojant žemėlapį ir kompasą, išskirstyti mišinius. Mokiniai su mokytojomis aptarė, kokį maistą pasiėmė į žygį, ar jis  ,,sveikas“, suteikiantis energijos ar ne. Be to, mokytojos priminė, kad žygyje reikia elgtis saugiai, nešiukšlinti, o neturintiems davė šiukšlių maišų.

Prie Žaliojo kalnelio laukė istorijos mokytoja L. Avyžienė, kuri užduotis buvo paslėpusi prie „Alkos“ muziejaus. Penktokų komandos gavo nuorodas, kur ieškoti užduočių, ir atsakymų lapus, kuriuose reikėjo juos užrašyti. Daugiausia emocijų sukėlė užduočių ieškojimas, o kai kuriems prireikė mokytojos pagalbos.

Visos klasės susirinko Žemaitijos kaimo buities muziejaus teritorijoje prie tvenkinio, kur žaidė žaidimus. Kiekviena klasė vaidino mįslę, kurią turėjo įminti draugai. Pasitikdami VASARĄ penktokai kūrė linkėjimus. Integruotos pamokos pabaigoje komandų rezultatus apibendrino matematikos ir istorijos mokytojos.

Palinkėję vieni kitiems šiltos vasaros, grožėdamiesi Masčio ežero pakrante, penktokai ir mokytojos grįžo į mokyklą.

Lietuvių kalbos mokytoja G. Jankauskaitė